Сім фактів, які треба знати про валідатори у луцьких тролейбусах

У міському електротранспорті впроваджують Автоматизовану систему обліку пасажирів.

Пропонуєм читачам розібратися, які зміни чекають на муніципальний транспорт уже за два тижні.

1. 27 березня у луцьких тролейбусах з’являться валідатори – це прилади, які здійснюють електронний облік пасажирів.

2. Кондуктори в тролейбусах залишаються. Працівники ЛПЕ і далі обілечуватимуть пасажирів. Кондукторам провели спеціальне навчання.

З. Вхід буде як раніше, через усі двері, адже валіатори на початках будуть не стаціонарні, а переносні.

4. Розрахунок готівкою. На першому етапі впровадження Автоматизованої системи обліку пасажирів можна буде платити виключно паперовими грошима.

5. Процедура купівлі квитка. Пасажир платить за повний чи пільговий квиток, кондуктор прикладає одну з трьох карт до приладу (всього у конкуктора буде три види карт – стандартна, для студентів/учнів та нульова), після чого валідатор друкує проїзний документ.

6. Розрахунок карткою за проїзд у тролейбусі за допомогою платіжних систем «Mastercard» і «Visa» буде можливий вже у травні 2017 року. ІТ-технологію для цього розробляють фахівці ПриватБанку, а керує проектом особисто директор Північно-Західного регіонального управління Юрій Войтенко.

«Ми знайшли вихід, як зробити так, щоб проїзд можна було зафіксувати за допомогою звичайної картки, яку має клієнт для соціальних виплат (пенсії, стипендії, різноманітні допомоги). Це дозволить швидко запровадити нову систему без масового виготовлення карток. Бо при запровадженні окремої картки треба, щоб приблизно 50 тисяч клієнтів масово пішли у відділення банків, тоді черги неминучі.

Крім того, втрата персоналізованої картки – це проблема, бо для виготовлення нової потрібно багато часу. Натомість звичайну картку у будь-якому відділенні можна переоформити за 10 хвилин.

Працюємо і над тим, щоб картою проїзд могли оплачувати і звичайні пасажири, які пільгами не користуються. Ми маємо технологію такого рівня, що зчитавши карту розуміємо, хто це, і якою пільгою користується», – пояснив Юрій Войтенко під час прес-конференції 7 березня.

7. Контроль. Інформація, яку фіксуватимуть валідатори за допомогою спеціального програмного забезпечення, дасть можливість контролювати робочий час, дотримання графіків, обсяги пасажиропотоків тощо.

«Коли будемо розуміти на якій зупинці в якій час більше пасажирів, ми зможемо піково відправляти більші тролейбуси, а в інший час – менші. Так ми оптимізуємо витрати електроенергії», – пояснив директор Луцького підприємства електротранспорту Ігор Грицюк.