ЯК НА ВОЛИНІ ВИРОБНИКИ ЦУКРОВИХ БУРЯКІВ ЗАРОБЛЯЮТЬ НА СХЕМАХ

Вантажівки з цукровими буряками руйнують нещодавно відремонтовану автомагістраль, а розрахунок за надлишкову масу сировини на цукрових заводах, ймовірно, відбувається за «кеш», – вважають в облдержадміністрації.

Про це йшлося під час оперативної наради в голови Волинської облдержадміністрації 26 вересня.

1

Директор департаменту агропромислового розвитку ОДА Юрій Горбенко поінформував, що за станом на 25 вересня сільгосппідприємства зібрали цукрові буряки на площі 2,5 тисячі гектарів за середньої врожайності понад 400 центнерів з гектару, а в окремих господарствах врожайність сягала понад 800 центнерів. Цукристість становить 18-19 % та більше. Активно включилися в сезон цукроваріння Гнідавський цукровий завод та Іваничівський цукровий завод «Європа цукор». Вже виробили 16 тисяч тонн цукру, оптово-відпускна ціна становить в межах 13 гривень за кілограм. Прийомка цукрових буряків від населення розпочнеться з 3 жовтня Гнідавським цукровим заводом, а з 10 жовтня запрацюють бурякопункти заводу «Європа цукор».

Своєю чергою, голова ОДА Володимир Гунчик звернувся до керівників сільськогосподарських підприємств, які починають здавати цукровий буряк на приймальні пункти. З його слів, проїхавши новозбудованою дорогою Луцьк-Львів, можна побачити, як «нищать те, що нещодавно збудували». Так, як зауважив Гунчик, він бачив непоодинокі виїзди вантажівок просто з поля на дорогу, які тягнули за собою сотні кілограмів волинських ґрунтів і розвозили їх по трасі. А це, мовляв, рано чи пізно призведе до її пошкодження. Окрім того, таке відношення – це безгосподарність та неповага до роботи дорожніх служб і тих, хто вкладав кошти громади в відновлення важливої магістралі.

Іншим важливим питанням є перевантаження автомобілів і перевезення цукрових буряків з місця збору до цукрових заводів.

Юрій Горбенко повідомив, що спілкувався з водіями, яких наймає Гнідавський цукровий завод, і вони чітко знають, що за більший обсяг буряків у пункті прийому не платять. Таким чином, процес перевантаження врегульований самим підходом до оплати і перевантажувати фури невигідно перевізнику.

На це голова ОДА просив показати бодай один випадок, коли на завод прибув вантаж масою понад 24 тонни на вісь і зсипані з вантажівки буряки лежать на землі. Він не вірить у те, що, якщо на пункт збору привезли більше встановленого обсягу буряків, їх зсипають на узбіччя. Швидше за все, з його слів, у документах вказують 24 тонни, а фактично «йде кеш або інші системи розрахунків». Так, ніхто досі не скаржився, що буряки не приймають на цукровий завод і поблизу цукроварень лежать кагати “безхозного” буряка.

Нагадаємо, що під час нещодавнього робочого візиту на Волинь віце-прем’єр-міністра Володимира Кістіона оглянули пересувний ваговий комплекс на автошляху Львів-Радехів-Луцьк. Під час інспекції йшлося про те, що для збереження доріг області від руйнування потрібно ще п’ять пересувних ваг.

джерело http://www.volynnews.com/