Підсумки 11-го гран-прі Формули-1.

Одиннадцятий гран-прі Формули-1 відбувся в Угорщині. Це був перший етап за два тижні - перед цим гонка пройшла у британському Сільверстоуні, переможцем якої став Льюїс Гемілтону.

На гран-прі Формули-1 в Угорщині гонщики мали подолати 70 кіл. А перед цим - звичні практику та кваліфікацію, яка мала визначити розташування пілотів на стартовій решітці.

Історична перемога

Кваліфікацію гран-прі Угорщини виграли пілоти "Мерседес". Льюїс Гемілтон очолив стартову решітку, Валттері Боттас - після нього. А вже за ними - головні конкуренти з "Ред Булл" Макс Ферстаппен та Серхіо Перес.

Проте сама гонка внесла суттєві корективи. Суспільне Спорт розповідає, чим запам'ятався 11-й гран-прі Формули-1.

Старт гонки: вибуття Боттаса, Леклера, Переса та Стролла

Початок гонки розпочався невдало як для "Мерседес", так і для "Ред Булл". Валттері Боттас зачепив болід Ландо Норріса, який, у свою чергу, підкосив Макса Ферстаппена.

Стартове коло суттєво вплинуло на положення гонщиків. Чотири пілоти - Валттері Боттас, Шарль Леклер, Серхіо Перес та Ленс Стролл вибули з неї.

Одразу ж після масової аварії на трасі з'явився автомобіль безпеки. А після нього - підняті червоні прапори - гонку призупинено.

Щодо Ферстаппена, якого підрізав Ландо Норріс, то він зазнав пошкодження боліда. Механікам під час вимушеної перерви довелося попрацювати для того, щоб привести болід до робочого стану. Рестартувати на гран-прі Ферстаппен мав на 13-й позиції.

Відновлення гонки: Гемілтон з першого місця спускається на останнє, лідер - Окон

За час перерви у гонщиків була можливість змінити шини. В Угорщині пройшов дощ перед початком гонки, тому покриття траси було вологим.

Скористатися цією можливістю вирішили майже всі гонщики. За винятком Льюїса Гемілтона - він комплект резини не змінював.

Проте одразу ж після відновлення гонки Гемілтон пішов на піт-стоп, щоб, зрештою, змінити резину. І вийшов з нього на передостанньому 14-му місці - Ландо Норріс також не зміг продовжити гонку.

Помилкою "Мерседес" скористався пілот "Альпін" Естебан Окон. Саме він очолив гонку після піт-стопу Гемілтона.

У топ-3 за підсумками семи кіл топ-3 гран-прі Угорщини виглядали наступним чином:

Естебан Окон ("Альпін") Себастьян Феттель ("Астон Мартін") Ніколас Латіфі ("Вільямс") 10-е коло - Гемілтон починає підніматися вгору

Гемілтон після виходу з боксів ще деякий час йшов останнім. Але потім почав підніматися вгору - першим, кого обійшов Льюїс, став Антоніо Джовінацці.

Проте обходити суперників на початку британцеві було досить важко. Про це він і повідомив свою команду.

Макс Ферстаппен, тим часом, перебував на трохи вищій позиції, аніж Гемілтон. На 14-му колі нідерландцеві вдалося повернутися в топ-10.

На 20-му колі Гемілтон знову пішов на піт-стоп, одягнувши жорсткі шини. Це рішення у подальшому дозволило йому відіграти одразу кілька позицій: після того, як на наступному колі в бокси пішли Макс Ферстаппен та Данієль Ріккардо, британець піднявся у топ-10.

А вже на 32-му колі Гемілтон був п'ятим! Британець виборов позицію у японця Цуноди - попереду були лише два пілоти "Альпін" - Естебан Окон та Фернандо Алонсо, "Астон Мартін" Себастьяна Феттеля, а також "Феррарі" Карлоса Сайнца.

На 38-му колі відбулася історична подія. Фернандо Алонсо після піт-стопу Естебана Окона став лідером гонки - уперше за сім років. Востаннє йому це вдавалося саме на гран-прі Угорщини.

65-е коло: Гемілтон обійшов Алонсо і Сайнца

Фернандо Алонсо тривалий час стримував атаки Льюїса Гемілтона. Британець щонайменше двічі на одному колі намагався пройти іспанця, але гонщик "Альпін" втримував четверте місце.

Проте, зрештою, Алонсо помилився. Гемілтон пройшов іспанця по зовнішньому радіусу та піднявся на четверте місце.

А згодом Гемілтон випередив і Сайнца. За два кола до кінця попереду були лише Естебан Окон та Себастьян Феттель.

Випередити ще й цих двох гонщиків Гемілтону не вдалося. Але цього результату вистачило для того, щоб обійти у загальному заліку Ферстаппена та очолити його.

Сам Ферстаппен на фініші показав лише 10-й результат. Йому вдалося відіграти кілька позицій після останнього піт-стопу, але на більше гонщик "Ред Булл" виявився не здатен.

Перша перемога в кар'єрі Естебана Окона

Естебан Окон втримав лідерство та став чемпіоном Формули-1. Це історичне досягнення для гонщика - жодного разу в кар'єрі він не вигравав у Формулі-1.

До гран-прі Угорщини найкращим результатом Окона було друге місце на гран-прі Сахірі у 2020 році. Загалом це його другий подіум у кар'єрі.

Щодо команди "Альпін", то це дебютна перемога та подіум взагалі в історії команди, яка дебютувала в 2021 році у Формулі-1. До цього найвищий результат "Альпін" - шосте місце на гран-прі Азербайджану.

Джерело