21 жовтня у Сєвєродонецьку артисти Open Opera Ukraine провели майстер-клас з партесного співу. Організували його у концертному залі коледжу культури та мистецтв імені Прокоф’єва.

Хором сєвєродонецьких студентів керувала хормейстерка з Києва Наталя Хмілевська.

За її словами, назва називається сів партесним, бо кожен голос записувався в окремій книжечці – партії.

У Сєвєродонецьку навчали партесному співу

"Всі хочуть чогось нового, всі хочуть зрозуміти, яка музика була частиною української історії, це як свіжий ковток повітря для людей, тому що дуже мало цих нот. Хормейстери не знають цієї музики майже", – розказала Суспільному Хмілевська.

Практичним заняттям передувала лекція. Про історію української партесної музики розповіла викладачка Національної музичної академії імені Чайковського Євгенія Ігнатенко.

За словами Євгенії, цю музичну спадщину почали вивчати в 60-х роках 20 ст.

"Це дуже потужний спадок, який представляє українську культуру XVII першої половини XVIII століть. Ця музика – це багатоголосний церковний спів. Він прийшов на зміну монодії, яка панувала 500 років. Наразі цей пласт не є досить добре дослідженим, тому що, наприклад, київські архіви розшифровані тільки на 10%", – розказала Ігнатенко.

Традиції партесного співу переймала керівниця хору міського коледжу культури і мистецтв.Ольга Міхалєва

"Нам привезли в подарунок партитури, то ми звичайно будемо це пропагувати тут на теренах нашої області", – каже Міхалєва.

Це перший візит лабораторії "Musica sacra Ukraina" на Луганщину. Він став можливий завдяки підтримці Українського культурного фонду.

За словами програмної директорки громадської організації "Open Opera Ukraine" Анни Гадецької, з такими майстер-класами команда проєкту побувала вже у трьох містах України: Чернігові, Острозі та Кривому Розі. Сєвєродонецьк став завершальним містом у проєкті.

Лекцію та майстер-клас у Сєвєродонецьку прослухали близько 40 гостей. 22 жовтня у коледжі концерт партесної музики проведе Київський вокальний ансамбль організації. На виступ наразі записалися близько сотні людей.

Що відомо Партесний спів — вид церковного багатоголосного хорового співу, який на початку XVII століття замінив одноголосний знаменний спів. Кількість голосів (партій) коливалась від 3 до 12, в окремих випадках досягала 48. Кожна партія виконувалась невеликою кількістю співаків, здебільшого по 1-2 на партію. Виконавцями партесної музики були хлопчики, яких спеціально навчали, та дорослі професійні співці.

Читайте усі новини Донбасу у Telegram та Viber

Джерело