Судно "Бельгіка", яке Україні передали для дослідження екології моря, 21 жовтня прибуло до Одеського порту. До цього часу в Чорноморському просторі не було схожих суден. Воно дозволяє зробити весь комплекс морських спостережень відповідно до європейської директиви з морської стратегії. Про таке повідомив директор Українського наукового центру екології моря Віктор Коморін.

"Корабель "Бельгіка" побудували у 1984 році саме як науково-дослідне судно. Його основна спеціалізація – екологічні питання та питання пов'язані рибними ресурсами. Для цього на судні є приміщення з 5 лабораторіями для хімічного та біологічного аналізу. Також там є лебідки, які дозволяють занурювати у воду прилади та брати проби води й донних відкладів, та спеціальні лебідки для тралового лову, щоб визначати скільки є запасів риби" – розповів Коморін.

Останній капітальний ремонт судна, за словами директора центру, був у 2017 році. Корабель у робочому стані й може працювати, хоча певний ремонт на ньому робитимуть. Вартість утримання судна залежатиме від кількості його роботи:

Судно

"Це судно ергономічне й досить мало коштує з огляду на паливо та його поточні потреби. Але потрібно платити екіпажу, який отримує кошти за міжнародними ставками, потрібні відповідні механізми для налагодження та постійного утримання навігаційних приладів. За попередніми підрахунками під час екологічних досліджень треба не менше 50 мільйонів гривень на рік. Якщо завантажити судно роботою на повну, то це коштуватиме близько 165 мільйонів".

Першу експедицію планують вже на цей рік. Наразі збирають всі потрібні документи та хочуть дооснащувати судно.

"Судно має всі необхідні навігаційні прилади, супутникове обладнання, ехолокатори, які дозволяють плавати по всіх морях та океанах. Ми плануємо приймати участь у грантах, які передбачатимуть експедиції" – повідомив Віктор Коморін.

Що відомо Згідно із інформацією Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, судно подарували Україні в рамках меморандуму про взаєморозуміння у сфері охорони та відтворення вод і раціонального використання водних ресурсів. Він передбачає посилення співпраці українських та бельгійських вчених щодо спільного вивчення Чорного моря, зокрема проблеми підняття рівня сірководню. Згідно з Урядовим порталом, судно передали в Україну 13 вересня 2021 року: "На шляху в 8600 км науковці оцінять наявність плавучого сміття, відберуть проби морської води і донних відкладів для проведення унікального скринінгу на десятки тисяч речовин-забрудників та мікропластику". В Українському науковому центрі екології моря, де користуватимуться судном, повідомили, що воно вирушило до України 1 жовтня. Довжина судна – 51,12 м, ширина – 10 метрів, осадка 4,6 м, водотоннажність 1200 тонн. Дальність плавання – 20 тисяч морських миль (37 тис. км) при швидкості 12 вузлів (22 км/год). У ньому є п'ять лабораторій (рибальства, гідрологічна, хімічна, біохімічна та мікробіологічна). Екіпаж – 15 людей, науковий персонал – 16 людей. Максимальна швидкість – 13,5 вузлів (25 км/год).

Читайте нас у Telegram: головні новини Одеси та області

Джерело