В Україні закінчився пільговий період для розмитнення євроблях, який діяв з 15 червня 2021 року. Раніше вживані автомобілі з європейською реєстрацією не старші за п’ять років і які були ввезені на територію України до кінця 2020 року можна було розмитнити за пільговою ставкою податку на додану вартість та акцизного податку. Пільги стосувалися легкових автомобілів та вантажних транспортних засобів масою до 3,5 тонни. Вартість такого розмитнення залежала від віку автомобіля та об’єму двигуна: чим більший об’єм та старший автомобіль – тим більше потрібно було платити. Приблизні суми, які українцям потрібно було віддати за розмитнення авто, становили від 1 до 3 тисяч доларів. Крім цього, потрібно було ще сплатити внесок у 8,5 тисяч грн.

Пільговому розмитненню євроблях настав кінець: що зміниться для водіїв

У тому, як тепер розмитнюватимуть автомобілі і чи не стануть ввозити в Україну менше транспортних засобів – розбирався Realist.online.

Вигода для держави
За даними Держмитслужби, за 180 днів дії пільгового режиму розмитнення автомобілів на “єврономерах” бюджет отримав 3 млрд грн. З 15 червня до 10 листопада включно автовласники оформили понад 85 тисяч транспортних засобів.

При цьому з 1 липня до остаточного терміну найбільше авто оформили на Закарпатській митниці (15148 шт.), Київській (10752 шт.) та Одеській (9999 шт.). Пік розмитнення автомобілів Україною припадає на останню декаду пільгового періоду.

Нагадаємо, що до 8 лютого 2022 року ще діє можливість пільгового розмитнення “євробів” для учасників бойових дій у зоні проведення ООС.

Четверта спроба
У Федерації автопрому України в коментарі Realist.online розповіли, що системна лібералізація імпорту б/в транспорту вже змінила структуру українського авторинку. І періоди пільгового розмитнення на “євробляхи” лише посилили ситуацію, оскільки ввозити нові легкові автомобілі було економічно невигідно. Навіщо платити мито, акцизний податок і ПДВ, якщо можна сплатити символічну суму при ввезенні автомобіля, що був у вжитку?

У результаті зараз чотири з п’яти зареєстрованих легкових автомобілів – уживані. При цьому майже кожен другий зареєстрований цього року автомобіль – у віці від 10 років (частка на ринку – 43%). Як наслідок – середній вік парку легкових автомобілів в Україні становить уже 22,7 року, і це вдвічі вище, ніж у ЄС, за цим показником Україна посідає друге місце у світі після Куби, які є осередками шкідливих викидів в атмосферу, що негативно впливає на здоров’я та якість життя. громадян. Як наслідок, за показником смертності від забрудненості повітря на 100 тисяч осіб Україна входить до п’ятірки країн Європи “, – кажуть у Федерації автопрому України.

Там додають, що припинення пільгового періоду розмитнення може змінити кількість “євроблях”, що ввозяться. Але глобально не змінить проблему з катастрофічним екологічним станом українського автопарку, що погіршується з кожним роком. Цю ситуацію слід виправляти та наводити екологічні стандарти в автомобільному секторі до європейського рівня.

Це була вже четверта спроба оформити євробляхи, які їздять на українських дорогах з порушенням законодавства. І цим шансом вже давно скористалися свідомі користувачі транспортних засобів. Решта ж не сплачують свідомо, чекаючи чергових законодавчих послаблень. Тож нове продовження пільгового періоду не змінить ситуацію і буде лише демотивуючим сигналом для тих, хто таке розмитнення вже здійснив. Адже питання нерозмитнених автомобілів слід вирішувати шляхом дотримання чинного законодавства, а не через продовження термінів їхнього передбачуваного митного оформлення ”, – кажуть у ФАУ.

У федерації також зазначили, що пільговий період розмитнення автомобілів на іноземних номерах був компромісним рішенням, щоб зрештою упорядкувати ситуацію на ринку. І з позиції наповнення бюджету це рішення не було вигідним.

На початку року в Україні їздило від 400 до 500 тисяч неоформлених “євроблях”. У результаті митного оформлення 400 тисяч “євроблях” за пільговими ставками акцизного податку бюджет потенційно міг отримати близько 9 млрд гривень. При митному оформленні такої кількості авто за ставками без введення пільгового режиму бюджет отримав би близько 26 млрд грн. Це майже втричі більше надходжень до бюджету. Переваги від повернення до цивілізованого формату з дотриманням законодавства очевидні ”, – пояснили у ФАУ.

Поліція та штрафи
Після завершення дії пільгового періоду для тих, хто не розмитнив авто, передбачено штрафи.

Голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетьманцев заявив, що більше жодних відстрочок чи пільгових періодів не буде.

” Прошу Національну поліцію вжити заходів до недопущення проїзду євроблях вулицями та дорогами нашої країни “, – закликав голова парламентського комітету.

Джерело