Носити світловідбиваючі елементи або вмикати ліхтарик – головні поради пішоходам, які переходять дорогу ввечері, коли не працюють світлофори.

Чи користуються хмельничани цими вказівками дізнавалася команда Суспільного.

Хмельницька школярка Катерина показує світловідбиваючу стрічку, яку причепила на сумку.

Як стати помітним ввечері на дорогах Хмельницького

"Це мені привезла бабуся з-за кордону, вирішила вчепити для безпеки", — розповідає дівчина.

Подруга Катерини - Марта розповідає, як вона переходить дорогу ввечері, коли не працюють світлофори.

"Якщо немає світловідбивача, то можна вмикати ліхтарик на телефоні й переходити дорогу, щоб машини вас помітили. Тому що я, наприклад, уся в чорному, і ходжу з ліхтариком, щоб мене помітили", — каже Марта

На цьому перехресті працюють двоє регулювальників. Поки один подає сигнали на дорозі, інший – допомагає пішоходам на тротуарі. На свідомість пішоходів і власні знання розраховує на дорозі хмельничанин Олег, який за кермом їздить понад 20 років.

"Пішоходи вже навчилися блимати ліхтариками, телефонами, тоді видно. Але здебільшого, то погано видно пішоходів. Треба дотримуватися дистанції, швидкість тримати, дистанцію, і все буде добре", — каже хмельничанин.

Хмельничанин Олег Ровінець чіпляє на одяг світловідбиваючі стрічки власного виробництва і показує, як вони працюють у темряві. Ідею створювати такі деталі, розповів Олег Ровінець, привіз із подорожі Європою.

"Подав ідею батькам у класі, щоб пошили на весь клас. Батьки підтримали, одна з мам у класі займається рукоділлям, вона пошила, ми роздали діткам, дітки їх використовують", — розповідає Олег Ровінець.

Тепер світловідбиваючі стрічки Олег Ровінець продає через соцмережі, а вторговані кошти направляє на потреби українських воїнів.

"Паралельно я займаюся збором коштів для автомобіля для 19-ого окремого стрілецького батальйону ЗСУ, це – наші хмельничани, які зараз на сході України борються з окупантами. Усі кошти від реалізації стрічок долучаються до збору на цей автомобіль", пояснює хмельничанин.

Чіпляти світловідбиваючі елементи або вмикати ліхтарик у темну пору доби. Такі головні поради дає пішоходам інспектор батальйону Управління патрульної поліції в Хмельницькій області Артур Загородний. І нагадує всім учасникам дорожнього руху три головні сигнали регулювальника.

"Перший — це, коли руки розставлені в сторони, або опущені вниз по швах. Також, коли права рука знаходиться перед регулювальником. Це означає, що транспортні засоби, які знаходяться по обидва боки – праворуч і ліворуч – мають право їхати прямо та праворуч. Пішоходи на даний сигнал мають право переходити перед грудьми та за спиною. Другий основний сигнал, коли права рука піднята вперед. Це означає, що транспортні засоби, які знаходяться ліворуч, мають право їхати в будь-якому напрямку. Коли даний сигнал, пішоходи мають право переходити лише за спиною регулювальника", — пояснює Артур Загородний.

Третій сигнал – піднята вгору рука – означає "увага", і забороняє рухатися транспорту і пішоходам. За словами начальника відділу розшуку та опрацювання матеріалів ДТП Управління патрульної поліції в області Ігоря Лежнюка, регулює дорожній рух поліцейський чи світлофор – не впливає на кількість дорожньо-транспортних пригод.

"Якщо розглянути статистику ДТП до того періоду, як вимикали світлофори, і після того, як почали вимикати світлофори, то вона не змінилися, оскільки це не є наслідком ДТП. Тому що більшість водіїв, навіть, якщо не знають сигналів регулювальника, то вони переконуються, що можуть безпечно проїхати, після чого здійснюють переїзд", — розповідає Ігор Лежнюк.

Авторка: Ярослава Антошевська

Читайте також Електрогенератори без податків: як це вплинуло на ціни у Хмельницькому Чи зможуть врятувати хмельничан водорозбірні колонки коли немає води Жителі Хмельниччини збирають допомогу для Херсона

Читайте нас у Telegram Viber та Instagram

Джерело